Akarod tudni milyen lett az Arkham Knight de nem akarsz spoilereket? Akkor jó helyen jársz! Olvass el egy igazi beszámolót, egy könnyed tesztet és tudd meg milyen volt Batman gyermekkorában, illetve hogyan szerezte a jogosítványát!:)
Az első Batman jaték amivel találkoztam Super Nintendo-ra érkezett. Kétdimenziós egyszerű balról jobbra menős püfölős játék. Lehetett ketten is nyomni akkor a második játékos Robin volt. Jó kis móka volt úgy több mint 20 évvel ezelőtt.Azóta sok idő eltelt és a gépek jöttek mentek. Az előző generációkban elég sok szuperhősöket felvonultató játék bukott meg mind a kritikusoknál mind a kasszáknál. Míg végre megérkezett a Rocksteady remekműve a a denevérember főszereplésével.
Az Arkham Asylum mind grafikailag mind játékmenetileg kiemelkedő volt, a harcrendszer kellően látványos és egyszerű volt ahhoz hogy Bruce olyan pofonokat osszon ki, hogy az utolsót rendre be kelljen lassítani. A játék annyira bejött a fejleszetőknek hogy utána még futotta a lendületből másik kettőre is. Az Arkham City és az Arkham Origins már a divatos open world formulát használta ahol bőszen ugrálhattunk a felhőkarcolók között. Ha eddig kimaradtak ezek a részek, érdemes pótolni őket.
Jöjjön aminek jönnie kell. Mikor megérkezett az Arkham Knight tudtam, hogy a brutális grafikától ki fog sülni a szemem és azt is, hogy Batman újra súlyos pofonokat fog kiosztani. Ám mivel már a sorozat negyedik része ez, így féltem attól is, hogy ki fog fulladni a játék.
A játékot Playstation 4-en játszottam a PC-s verzióról itt egy kis videó:)
A történetet most sem kívánom elszpojlerezni, úgyhogy csak annyit, hogy lesz elég dolgunk mire megállítjuk a várost telefingó Scarecrow-ot és bandáját.
Gotham nyílván most is tele van mindenféle bűnözővel és most is csak éjszaka kalandozunk és csak esőben. Szinte állandóan esik ám ez a játékmenetre nincsen semmilyen hatással.
Batman most is kőkemény, most is egy kisebb műszaki áruház készletét hordja az övén, és most is viszonylag sokat kell használnunk ezeket a denevéres eszközöket.
Miután megkaptam az irányítást azt kell mondjam úgy éreztem magam mint egy zongore elé ültetett kőműves, a gombokat állandóan összekevertem Batman csak összevissza kapálózott kezeim közt. Az irányításbeli művészetem kiteljesedése a Batmobil eljövetelekor jutott csúcspontra. Hosszú évek alatt úgy hozzászoktattak az autós játékok az R2/L2 gáz/fék kombinációjához, hogy a már szinte ütnöm kellett a kezem hogy megszokjam hogy itt bizony a négyzet a fék. Bizony ám, a Batman nem "egybites" játék.
Batmen terelgetése kellő gyakorlás után válik csak igazán szórakoztatóvá, ez nekem órákba telt. Miután már tisztában vagy a repülés technikájával, a csáklyázással, akkor már tudod élvezni. Addig csak a fogamat összeszorítva szitkozódtam, hogy ennyire béna hogy lehetek!
A harcrendszer kiválóra vizsgázott, a pofonosztás utolsó tasliját újra epikusan belassítják jelezve, hogy itt most mindenki el lett verve rendesen. Sajnos a bunyót mindenféle logikai feladatok és nyomozások szakítják meg, amelyek bár ötletesek, mégsem éreztem azt, hogy nekem ez most jó.
A Batmobil és Batman képességei valamint a "batcuccok" mind mind fejleszthetőek
Batman óriási övére szerelt cuccok sokfélesége szintén zavart okoz az erőben, hiszen gyorsan pontosan váltogatni szintén a gyakorláson múlik. Könnyű összeverni és a padlóra fújni a robbanó dezodort, vagy leáramozni a hack-elni kívánt számítógépet.
A ma követendő trend az open world, a játszótér. Na itt is megkapjuk. A sötét Gotham olykor nekem csak időhúzásnak tünt, meglettem volna akár autókázás nélküli egymásután lenyomható küldetésekkel is. Persze a városban történnek dolgok, amik mind bűncselekmények és aki képes rá, hogy ezeket mind megoldja az több tíz órát is beletehet a cuccba. Nekem zavaró volt, hogy egyik küldetésre menet akár egy másikba is csöppenhetünk egyetlen véletlen gombnyomással.
A melléküldetések opcionálisak, de a lusta játékost a végén megbüntetik, mégpedig azzal, hogy hét küldetéstípust mindenféleképpen le kell zárni a stáblista legördítése előtt! Úgyhogy senki nem ússza meg hogy megakadályozza a tizedik bankrablást vagy, hogy fegyverszállító kocsikat kövessen vagy ötször.
A történet teljesen jó és tényleg csak ennyit írok, vannak fordulatok, vannak érdekességek, vannak meglepő részek, Megéri végigjátszani!
Összességében a Batman Arkham Knight hozta a kötelezően magas színvonalat és bár az open world Batman-t már játszhattuk eddig már kétszer is, most mégegyszer érdemes nekiülni immár Batmobil-lal kiegészítve. Kiemelkedően látványos, bombasztikus a grafika amivel le lehet ültetni a rokonokat hogy nézd itt az új Batman film. A fő sztorivonal nekem kissé túl hosszúnak tűnt a melléküldetések között szerencsére vannak érdekességek, és ad a játék elég motivációt is a legyűrésükhöz.
Ja, majd elfelejtettem, Arkham Knight nem egyenlő Batman-nel, mégha Batman-re illik is a lovag jelző:)
A játék végeztével megnyílik a New Game+ így lehetőségünk lesz Batman-t tökéletesen felgyúrni. Egy szó mint száz, megéri az árát!
És most egy kis video Batman fiatalkoráról:
A nyereményjáték nyertese pedig: Beckné G Bea! Innen is gratulálunk! Kérjük facebook-on küldjön egy üzenetet a címével ahová a nyereményt küldeni tudjuk!
Mi a GamerBajusz és mit keresel itt?
Az utóbbiról fogalmunk sincsen, de az előbbit megválaszoljuk: egy hely, ahol végre megtalálod milyenek igazából a játékok! Nincs szakmai szemléletmód, nincsen szakzsargon, nincsen 10-es skála, ahol minden játék 6 pont feletti értékelést kap. Ha valami rossz, akkor az arcodba vágjuk. Ha valami egy életre szóló élmény, akkor nem kíméljük a szavakat, hogy ezt elmondjuk neked.
Ja, és pödörjük a bajszunkat! NON-STOP, úgy hogy ne maradj le egy pödrésről sem: